Sammanfattning

Jag ska verkigen försöka sammanfatta detta så det inte blir så långt! Började iaf i måndags där jag mötte upp hanna av en slump på samma rad som mig i planet. Flyget mellan Gbg och Stockholm gick jättefort. Kom till Stockholm och fick gå igenom några extra säherhetskontroler och grejor. Satte oss på planet och fefter liten byten aav säten så hamnade en annan tjej brevid mig, Frida som också är en au pair. Skönt att man inte behvde sitta själv under dessa 9 timmar. Flyget tog en evighet, vi fick gå igenom mer säkerhetskontroller men det var verkligen inte så farligt som jag hade föreställt mig. Somnade typ vid halv 7 så sov nästan 12 timmar. 
 
Dag 2 började med frukost och sedan hade vi en massa lektioner hela dagen. Som tur var så fick vi sluta lite tidigare för att åka in til New York på en aprolig guidad tour. Med aprolig så var guiden jätterolig. Kärlek vid första ögonkastet i New York, I love it!
 
Dag 3 och ännu mera lektioner, HLR och sådanna grejor. Under dessa dagar har vi varit indelade i olika lag med en färg som gemensamhet. Jag var brun och mitt lag vann av någon konstig anledning denna tävling så vi fick åka in till New york gratis. Tur jag hade med mig en annan svenska, fr det vvar tänkt att vi skulle möta upp några andra men vi stog och väntade (på fel adress) en ganska lång stund innan vi träffade några killar som tog med oss så vi kunde köpa smooties:) Hängde med dom hela kvällen, dom visade oss The University of Columbia och sen hann vi inte sp mycket mera! 
 
Dag 4 innebar en massa nervositet för denna dag skulle vi åka till våra vrdfamiljer. Åkte tillsammans med mina två rumskompisar på planet, jag somnade inna vi äns startade och vaknade 5 min innan vi landade så hann inte bli så nervös! Mötte upp min HM på planet och vi körde hem till deras lägenhet. fick träffa barnen, ge dem deras paket och sen åt vi middag, tacos. Mums var det! 
 
Dag 5. Fick en tour till den närmsta lekparken, biblioteket, Harvard och tunnelbanan så nu hittar jag till några ställen. Fick lite ledig tid så jag gick tillbaka till Harvard square för att köpa nya gympadojjor (glömde mina hemma) så nu kan jag gå i bekväma skor. Lekte lite med L innan barnen skulle äta middag. Tog en dusch och sen kom det över ngra vänner till familjen för att äta middag. Somnade på två röda. 
 
Idagh har jag lekt lite med L och nu är dom på shoul (stavning!?) så jag är ensam hemma, äter lite paj med glass och försöker återhämta mig (har åkt på en förkylning). 
 
Här kommer lite bilder för att göra det lite roligare! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Fisen

Kör hår Terran! :-D SMG du är i riktiga storstan! 💕💋

2013-09-01 @ 08:10:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0