Stockholm

Dag 1 - onsdag
Landade i Stockholm strax efter 8 på kvällen, åkte in till hotellet och tog det lugnt på rummet. Vi (jag, mamma, Vickan och Ewe) satt inne på hotellet, pratade och drack vin medans vi såg på åskovädret som var ute. 
 
Dag 2 - torsdag
Dagen med det stora D:et var kommen. Vaknade tidigt och gick ner för att äta frulle. Med god tidsmarginal gick jag å mamma för att leta busshållsplatsen som vi tillslut hittade. Kom tillslut ut till ambassaden cirka en timme innan jag hade tid och det var bra då det var mycket folk. 
 
När det var min tur att gå fram til första dörren kom nervositeten tillbaka. Fick lämna in mitt pass, visa skosulorna och stänga av mobilen. Fick komma in till första rummet och lämna ifrån mig mobilen och ipoden och gå igeom säkerhetskontrollen. 
 
Gick sedan upp till en annan byggnad och fick mig en kölapp och sätta mig och vänta. Hade med mig alldeles för mycket papper men bättre det än förlite! Fick sedan sätta mig och vänta igen. Blev uppropad till den andra luckan där jag fick lämna fingeravtryck och sedan gå och sätta mig igen. Fick sedan gå till den tredje luckan och svara på en massa frågor som när jag tog studenten, vad jag har gjort efter de, om jag har någon barnerfarenhet, hur många barn jag skulle ta hand om och vart jag sa bo:) Gick jättebra och jag fick tillbaka mina papper som nu är stämplade! 
 
Underbar känsla när man gick ner för att hämta ut elektroniken! För det betydde att allt är klart! Nu ska det bara räknas ner dagar, fixa det sista och packa:) 
 
Ambassaden gick mycket snabbare än jag trott så vi hade hela dagen kvar! Gick runt på drottninggatan och gamla stan och hittade presenterna till barnen så nu är det bara värdföräldrarna kvar:) 
 
Dag 3 - fredag
Ännu mera att gå i affärer, gå ut på långpromenad och bara ta det chill.  
 
Dag 4 - lördag
Tog det bara lugnt och väntade på att få åka hem. 
 
Vi har verkligen haft det tur med vädret, kanondagar med mys och turistande. Väldigt skönt att få komma bort och göra någonting annat. Det är Ewe som agerat fotograf så bilder kommer när hon bloggat om de:) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0